Osadníci z Katanu Junior– recenze stolních her II.

Osadnici-z-katanu-junior-krabicePokud máte rádi hru Osadníci z Katanu, ale je pro vaše děti zatím moc složitá, zkuste její verzi Osadníci z Katanu Junior, určitě se u ní nudit nebudete. Podle výrobce je hra určena pro děti od 6 let – protože je ale hra atraktivně zpracovaná, často baví i pětileté děti. I když se to z názvu může tak zdát, nečekejte, že budete pouhým osadníkem – v juniorské verzi hry se z vás stane někdo mnohem nebezpečnější 🙂

Osadníci z Katanu Junior

Osadnici-z-katanu-junior-hra
Bylo nebylo… Ještě před tím, než na tajuplný ostrov Katan dopluli první osadníci, aby si tam postavili města a vesnice, se okolo ostrova plavily tlupy nebezpečných pirátů. V této hře se vůdcem jedné z těchto pirátských tlup stanete na chvíli i vy. Budete stavět doupata, získávat potřebné zásoby, brázdit vody oceánu a obchodovat s ostatními piráty. Ale pozor, po pevnině se také pohybuje tajemná postava, která vám může narušit vaše plány. Vydejte se vstříc dobrodružství a ovládněte souostroví.

název hry Osadníci z Katanu Junior
typ hry
  • strategie **
  • náhoda ***
  • komunikace ****
  • náročnost **
věk 6+
délka hry 30-60 min
počet hráčů 3-4
výrobce Albi

Jednodušší pro děti, odpočinková pro rodiče

Výrobce sice uvádí, že hra Osadníci z Katanu Junior se od klasických Osadníků z Katanu moc neliší, ale přece jen to pirátské téma dělá z Osadníků Junior trošku jiný příběh.  Navíc autoři vynechali některé herní kroky, aby hra nebyla pro děti tolik složitá.

Podle výrobce je hra určena pro 3 až 4 hráče. Dá se sice hrát i ve dvou, ale už to není ono. I když je tato verze hry určena pro děti, zabaví i dospělé. Pokud jste se vrátili z práce unavení a chcete něco nenáročného, u čeho nemusíte moc přemýšlet, ale spíš se zabavit, je tato hra ideální. Pokud máte děti, které mají rády dobrodružství, Osadníci z Katanu Junior by vám neměli doma chybět.

Tato juniorská verze je ideální vstupní branou do strategických her. Zábavnou formou rozvíjí u dětí samostatné myšlení a komunikační schopnosti.