Vyberte možnost Stránka

Superfarmář – recenze her III.

Superfarmář – recenze her III.

superfarmářPředstav si, že jsi farmář a chováš domácí zvířata. Tvé stádečko se pěkně rozrůstá a ty si můžeš dovolit směňovat králíky za ovečky, ovečky za prasátka, můžeš mít kravičku i koníka. Musíš však být ostražitý! Kolem se potuluje mazaná liška a věčně hladový vlk!

Strategie nebo náhoda?

Hra Superfarmář vznikla asi před 70 lety. Jejím tvůrcem byl významný polský matematik Karol Borsuk. Pravidla hry se opírají o zásady matematiky a logiky. Díky tomu vedou hráče k počítání, předvídání a plánování. Jenže se tu může objevit ještě nebezpečná liška a věčně hladový vlk – a tak je potřeba kalkulovat i s riziky. Hra učí děti strategickému myšlení a zvládání emocí 🙂 .

Superfarmářem se stává ten, kdo jako první bude mít stádo, ve kterém bude alespoň jeden koník, kráva, prasátko, ovce a králík.

název hry Superfarmář
typ hry
  • strategie ***
  • náhoda ***
  • komunikace *
  • náročnost *
věk 7+
délka hry 20+ min.
počet hráčů
  • 2-6 u cestovní hry
  • 2-4 u deskové hry
výrobce Granna

Jak dlouho hra Superfarmář trvá?

Většinou nám hra zabrala asi půl až třičtvrtě hodinky. Byly ale dny, kdy nám co chvíli padali na kostce vlci a lišky. Pokud budete hrát podle pravidel a budete mít zrovna „štěstí“ na hodně lišek a nenažraných vlků, bude hra trvat dlouuuho. Doma jsme tedy pro tyto případy vymysleli kratší variantu: vlka jsme prostě vyřadili ze hry. Kdykoliv nám na kostce padl, ignorovali jsme ho 🙂 . Tím hra dostala rychlejší spád a i když liška – a tím i adrenalin pro děti – zůstala, děti to opět víc bavilo. Většinou ale hrajeme podle pravidel a je to moc fajn 🙂 .

Desková nebo cestovní varianta?

superfarmář detailCestovní hru Superfarmář můžeme brát kamkoliv s sebou. Osvědčila se nám třeba v létě, kdy jsme si ji vzali k vodě na deku nebo na víkend na chatu. Pro co nejskladnější balení jsme jen kartičky a kostky dali do znovuuzavíratelného „ikea“ sáčku a bylo. Opravdu vám v batůžku nezabere skoro žádné místo a děti se nenudí.

superfarmář deluxeKlasická desková hra byla nedávno přepracovaná – Superfarmář de luxe je barevnější a prostornější. Kromě základních pravidel obsahuje i novou, dynamičtější herní variantu. Každý hráč má k dispozici svoji vlastní ohradu na zvířata, takže pro menší děti je to rozhodně přehlednější. Oproti cestovní variantě obsahuje hra namísto kartiček s hlídacími psy opravdu roztomilé figurky.

Více informací o klasické deskové hře najdete zde. Cestovní hru zase zde 🙂 .

O autorovi

Zanechte odpověď